سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلس جهان نما
 
قالب وبلاگ

شرکت "آمازون"(Amazon) اخیراً در حال اخذ مجوز از "کمیسیون ارتباطات فدرال"(FCC) برای پرتاب 3236 ماهواره به فضا است.

، آمازون به سرعت در حال تلاش برای پرتاب هزاران ماهواره اینترنتی به فضا است.

این شرکت در حال گرفتن مجوز برای پرتاب 3236 ماهواره به فضا است. پرتاب این ماهواره‌ها جزئی از "پروژه کویپر"(Project Kuiper) هستند. ماهواره‌های مذکور در 98 مدار زمین قرار خواهند گرفت و 366 تا 391 مایل (589 تا 629 کیلومتر) از سطح زمین فاصله خواهند داشت.

بنابر گفته این شرکت اگر این پروژه عملیاتی شود دهها میلیون نفر در سراسر جهان می‌توانند به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند که البته لازم به ذکر است تنها در بخشی از جهان این امکان برای آنها فراهم خواهد شد. به طور مثال بخش‌هایی از آلاسکا از این اینترنت بهره نخواهند برد.

طی چند ماه گذشته آمازون مذاکراتی را با کمیسیون ارتباطات فدرال داشته است که گویی اکنون آنها موافقت کرده و این شرکت در حال اخذ مجوز است.

طی این پروژه آمازون قصد دارد از فناوری‌های ویژه‌ای مانند فرکانس‌های "باند کا"(Ka-band) و فناوری‌های "ضد تداخل"(anti-interference) برای بهبود خدمات اینترنت خود استفاده کند. بنابر گزارش‌ها این ماهواره‌ها حدود 10 سال در مدار قرار خواهند گرفت البته هنوز مشخص نیست که طی این چند سال آیا ارتباطشان با زمین برقرار خواهد بود یا خیر.

آمازون در حال حاضر زمان دقیقی را برای پرتاب این ماهواره‌ها تعیین نکرده است. شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) نیز چندی پیش 60 ماهواره اینترنتی موسوم به "استارلینک" را به فضا فرستاد. طی این عملیات 60 ماهواره سوار بر یک موشک "فالکون 9" از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شدند.

ماهواره‌های استارلینک بخشی از برنامه اسپیس‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال 2015 با درخواست "ایلان ماسک" مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد.

وی در سال 2017 برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند. ماسک باید حداقل 400 ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند حداقل پوشش اینترنت را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل 800 ماهواره به فضا بفرستد. به گفته اسپیس‌ایکس، صورت فلکی متشکل از ماهواره‌های استارلینک می‌تواند در آینده به طور چشمگیری رشد کند و به تعداد 12 هزار ماهواره برسد.


[ پنج شنبه 98/4/27 ] [ 2:23 عصر ] [ sayeh ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 14299