سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلس جهان نما
 
قالب وبلاگ

 

عبور کاوشگر کاسینی از نزدیک ترین فاصله با انسلادوس

تهران-ایرنا- کاوشگر کاسینی قرار است امشب چهارشنبه از نزدیکی قمر سفید و درخشان زحل به نام انسلادوس عبور کند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی، کاسینی ساعت 17 به وقت گرینویج در تلاشی نهایی برای بررسی ساختار شیمیایی فواره های آب و ذرات یخ زده قطب جنوب انسلادوس، از 50 کیلومتری بالای سطح این قمر عبور خواهد کرد.
اکتشافات مرتبط با انسلادوس این قمر را به یکی از امیدوار کننده ترین مکان ها برای یافتن حیات در خارج از زمین تبدیل کرده است.
دانشمندان معتقدند که در زیر پوسته یخی انسلادوس یک اقیانوس وجود دارد و شرایط آب مایع در این پیکره به اندازه کافی برای حمایت از ارگانیسم های میکروبی مساعد است.
کورت نیبور دانشمند برنامه کاسینی در یک کنفرانس خبری گفت: انسلادوس جهانی است که می تواند یک محیط زیست قابل سکونت برای حیاتی که می شناسیم، ارائه دهد.
براساس این گزارش، کاسینی در جریان ماموریت امروز خود تلاش خواهد کرد که هیدروژن مولکولی کشف کند. هیدروژن مولکولی، نشانه محکمی خواهد بود دال بر این که در کف این اقیانوس سنگی چشمه های داغ وجود دارد و کشف آن می تواند دلیلی بر قابل سکونت بودن این قمر باشد.
کاسینی در مراحل پایانی ماموریت خود در سیستم زحل است؛ این ماموریت در ژوئیه 2004 با ورود به مدار زحل و اطراف این سیاره حلقه دار آغاز شد.
کاسینی از آن زمان بارها برای تصویر گرفتن از اقمار بزرگ زحل و مشخص کردن ساختار و محیط زیست آنها از نزدیکی این اقمار عبور کرده است.
عبور کاسینی از نزدیک ترین فاصله انسلادوس یکی از شیرجه های عمیق آن به سوی این قمر محسوب می شود و آخرین فرصت آن برای نمونه گیری از پرتراکم ترین مناطق این فواره ها خواهد بود.
اکتشافات قبلی که توسط ابزارهای این کاوشگر انجام شد، نشان داده اند که نمک و مواد معدنی در این افشانه یخی وجود دارد.
در سال 2017 که سوخت کاسینی به اتمام می رسد، ماموران کنترل این کاوشگر در زمین، به کاسینی فرمان می دهند تا وارد اتمسفر زمین شود تا در آنجا منهدم شود.


[ جمعه 98/7/26 ] [ 7:11 عصر ] [ sayeh ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 14315